Translate

dimecres, 7 de maig del 2014

¿Qué m'ha resultat llegir “Mal de escuela”?

El llibre de Daniel Pennac  “ Mal de escuela” m’ha resultat molt fàcil de llegir i de comprendre perque parlava del problema dels “zoquetes ” en classe desde un punt de vista diferent. Jo de menut  era bon alumne , però tenia al meu millor amic, que s’anomenava Joan, que era tot el contrari. Ell es passava les classes fent coses que no anaven amb la classe, no feia els deures , no volia atendre per a res, ja que deia, que no li interessava perquè era avorrit tot allò i de vegades tenien que cridar a casa per a parlar amb els seus  pares. Tot açò volgueres o no si que m’influenciava perquè era el meu millor amic i jo per damunt de tot volia passar-me les classes amb ell ja que era molt bon tió. Aquesta part la veig reflexada en el llibre en el moment en que el mestre passa llista i al veure que no esta en classe , toca a casa per a preguntar que el alumne i la mare li conta una excusa per a cobrir al fill perquè es pensava que ja estava fent pelles atra vegada.
Jo per la meua part intentava ajudar-lo en tot el que poguera i ell em dia que volia aprendre però  al veure que no ho entenia el que li estava explicant, ell s’ofuscava i passava del tema completament .
Fins que no em vaig llegir aquest llibre no em vaig adonar de la gran importància i la influencia que poden tindre els mestres en els alumnes, ja que recorde un dia que en la classe de educació física ( per cert, aquesta classe els agradava a tots , inclús a Joan) el mestre va alabar la motivació que tenia Joan per fer una activitat i li digué davant de tots: Perquè no fas el mateix en les altres classes? Ara al final de la sessió et quedaràs i parlarem un poc.
Desprès de aquell dia , Joan va  reflexionar i va començar a esforçar-se mes en atendre en classe, intentar fer la feina de classe i de inclús participar en ella. Se que es difícil intentar obrir-li els ulls a un alumne i encaminar-lo cap a un bon futur però es de agrair que un mestre que tinga a tots els alumnes motivats, intente motivar-los en altres assignatures que no van tant be.
  





Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada